Semináře pro rok 2025

přehled seminářu pro rok 2025 ke stažení (aktualizace 1.11.2025)

(PREZENČNÍ_Semináře 11.2025 *doc)  (PREZENČNÍ_ Semináře 11.2025 *pdf)

 (ON LINE_Semináře 10.2025 *doc)  (ON LINE_ Semináře 10.2025 *pdf)


Prezenční semináře

13.11.2025  9.00 –  14.00 hod.

/v.s. 20251113/

 

Příprava účetní závěrky – daňové a nedaňové náklady a účtování o cizích měnách na konci účetního období

 

               ( prezentace od 8.30 hodin )

 

 

Cílem semináře je seznámit účastníky s daňovými a nedaňovými náklady  na základě  zákona o daních z příjmů a z pohledu Českých účetních standardů, rozdíly mezi daňovým a účetním pojetím včetně problematiky časového rozlišení , dohadných položek a záloh nejen v Kč, ale i v cizích měnách na základě Interpretací Národní účetní rady.

 

Princip časového rozlišení z pohledu ZDP a ČÚS a jeho promítnutí do účetnictví

Pojmy náklad a výnos z hlediska ZDP a účetnictví

Příklady na rozdílné pojetí nákladů z hlediska daní a účetnictví (opravné položky, odpisy majetku, smluvní pokuty, škody, reklamní náklady, náklady na zaměstnance atd.)

Daňově neúčinné náklady z pohledu ZDP (reprezentační náklady, pokuty a penále, manka a škody, atd.) a jejich dopad do DPH

Dohadné položky a jejich daňový dopad, dohadné položky a časové rozlišení v cizí měně

Účtování záloh poskytnutých i přijatých v cizí měně na konci období

Kurzové rozdíly v průběhu účetního období a na jeho konci, změny -  nezdaňování kurzových rozdílů,  interpretace NUR

Úprava účetního výsledku na daňový včetně problematiky odložené daně

Funkční měna  v účetnictví - aktuality

Výklad bude doplněn informacemi GFŘ k dané problematice

 

Přednáší: Ing. Dana VANKEOVÁ, člen Hlavního výboru Svazu účetních ČR,  certifikovaná účetní, lektor a expert SÚ na účetní a daňovou problematiku

Účastnici semináře obdrží písemný materiál !!

 

cena  pro členy SÚ      1.500,-Kč  ( vč. 21% DPH )

cena  pro ostatní         1.800,-Kč  ( vč. 21% DPH )

Přihláška na seminář a organizační pokyny  (Přihláška seminář)

 

18.11.2025  9.00 –  14.00 hod.

/v.s. 20251118/

 

Praktické uplatňování DPH v roce 2025 a očekávané změny v roce 2026

 

               ( prezentace od 8.30 hodin )

 

 

Základní informace o aktuálním stavu národní a evropské legislativy v oblasti DPH

Vymezení obratu a registraci plátců v roce 2025 a 2026
Stanovení základu daně, opravu základu daně a výše daně, se zaměřením na změny od 1. 1. 2025
Novelizovaná pravidla pro opravu základu daně v případě nedobytné pohledávky
Sazby daně v roce 2025 a 2026
Změny sazeb daně u stavebních a montážních prací od 1. 7. 2025
Osvobození od daně bez nároku na odpočet daně se zaměřením na dodání a nájem nemovitých věcí od 1. 7. 2025 a finanční činnosti od 1. 1. 2026
Osvobození od daně s nárokem na odpočet daně
Změny v pravidlech pro osvobození od daně při vývozu zboží od 1. 1. 2026
Odpočet daně v roce 2025 a 2026
Změny v pravidlech pro vracení daně od 1. 1. 2026,
Správa daně v tuzemsku, včetně změn od 1. 1. 2026
Další aktuální problémy při aplikaci zákona o DPH

Odpovědi na dotazy.

Účastnici semináře obdrží písemný materiál !!

 

Přednáší: Ing. Václav BENDA, BVO.CZ s.r.o. specialista na DPH

 

cena  pro členy SÚ      1.500,-Kč  ( vč. 21% DPH )

cena  pro ostatní         1.800,-Kč  ( vč. 21% DPH )

Přihláška na seminář a organizační pokyny  (Přihláška seminář)

 

 

    On line semináře

INFORMACE PRO PŘIHLÁŠENÉ

          

Meeting se uskuteční prostřednictvím služby Zoom Meeting. Pro připojení je potřebné, aby byl : 

Nainstalován tzv. Zoom client for Meetings zde   https: //zoom.us/download  – první Download odkaz.

Používání  ZoomMeeting je pro Vás zdarma.

Spustil stáhnutý program Zoom Client a kliknout na modré tlačítko Join, ( přidat se k meetingu/setkání ). 

Přístupové údaje pro on-line připojení obdržíte 24 hodin před konáním semináře.

 

 

14.10.2025  9.00 – cca 14.00 hod.

/v.s. 20251014A/

 

Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele od roku 2026

 

               ( prezentace od 8.45 hodin )

 

Komu je školení určeno:
- Školení je určeno mzdovým účetním – zodpovědným za sestavení a odesílání měsíčního hlášení, které nahrazuje současné samostatné výkazy jako SZČO, pojistné, zdravotní pojištění atd.
- Personálním (HR) pracovníkům – kteří připravují personalistické informace jako počet zaměstnanců, doby práce, typ smluv a další údaje nutné pro správné vyplnění hlášení.
- Vedoucím pracovníkům, správce personálních systémů, ekonomům.

Zaměření školení:
Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele se stane od roku 2026 povinností všech zaměstnavatelů. Již od července 2025 je možné zapojit se do pilotního provozu, do kterého jsou povinně zařazeny vybrané orgány veřejné moci.

Cílem školení je poskytnout účastníkům přehled o rozsahu a obsahu hlášení a zároveň upozornit na nezbytnost kvality a úplnosti dat vedených v personálních a mzdových systémech. V praxi totiž ne všichni zaměstnavatelé aktuálně evidují všechny údaje, které bude nutné nově pravidelně reportovat prostřednictvím systému MPSV.

Program online školení:
- Přehled legislativních změn od roku 2025 a 2026 v oblasti předávání informací pro sociální zabezpečení, daň ze závislé činnosti, plnění ZPS a související agendy
- Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele (JMHZ): co konkrétně přinese, jaký dopad bude mít pro zaměstnavatele a zda skutečně sníží administrativní zátěž.
- Jak se správně připravit na JMHZ v personální a mzdové praxi.
- Rozsah údajů požadovaných legislativou – detailní přehled informací, které bude nutné nově zasílat do systému MPSV prostřednictvím datové věty.
- IK MPSV – význam identifikátoru a jeho role v rámci JMHZ.
- Oblast daně ze závislé činnosti – správné vedení peněžních, nepeněžních a osvobozených příjmů a jejich evidence pro účely JMHZ.
- Budoucí vývoj JMHZ – v čem může systém pomoci zaměstnavatelům a jaké další změny lze očekávat pro plátce i poplatníky.
- Diskuze, zodpovězení dotazů účastníků

Přednáší: Vladislava Dvořáková DiS, zkušená lektorka, mzdová a personální auditorka

cena  pro členy  SÚ   2.700,-Kč ( vč. 21% DPH )

cena  pro ostatní      2.900,-Kč ( vč. 21 % DPH )

Přihláška na seminář a organizační pokyny  (Přihláška seminář)

 

 

16.10.2025  9.00 – cca 15.00 hod.

/v.s. 20251016/

 

Metodika tvorby PAP

 

 ( prezentace od 8.30 hodin )

 

Seminář je určen zejména pro zaměstnance organizačních složek státu a jimi zřízených příspěvkových organizací, zaměstnance územních samosprávných celků a jimi zřízených příspěvkových organizací působící zejména v oblasti zpracování Pomocného analytického přehledu (PAP). Dále pak pro vedoucí ekonomických odborů vybraných účetních jednotek (organizační složky státu, územní samosprávné celky a příspěvkové organizace), auditorům, kontrolorům a účetním poradcům a metodikům.

Anotace:
1. Důvody a nutnost zpracování Pomocného analytického přehledu („PAP“)
2. Očekávání, zkušenosti, spolupráce příjemce (ČSÚ) se zpracovateli (VÚJ), dopady do hodnocení ČR
3. Legislativní úprava – vyhlášky č. 383/20009 Sb. a č. 410/2009 Sb. v jejich platném znění – v přílohách jen pro potřeby plnění závazků ČR k poskytování údajů z účetnictví s vazbou na konsolidační manuál
4. Metodika tvorby PAP pro rok 2025:
- analytické druhové členění aktiv, pasiv, nákladů, výnosů
- analytické členění obratů aktiv a pasiv podle druhů pohybu
- analytické členění podle partnerů aktiva, pasiva a partnerů transakce nákladů, výnosů a druhu pohybu - standard a s vazbou na konsolidaci
- identifikátor veřejné zakázky
- další sestavení části XIV. Přehled majetkových účastí a jejich změn
- opravy chyb a křížové kontroly (KRK)
- metodický výklad k jednotlivým částem výkazu PAP s příklady

Přednáší: Ing. Alena Kochová, lektor akreditovaný MV ČR, spoluautorka reformy účetnictví státu

 

cena  pro členy  SÚ   3.250,-Kč ( vč. 21% DPH )

cena  pro ostatní       3.390,-Kč ( vč. 21 % DPH)

Přihláška na seminář a organizační pokyny  (Přihláška seminář)

 

inPage - webové stránky s AI, doménawebhosting